IJsjeshoorntjes-traktatie

Ik zat mijn foto's door te kijken van deze periode vorig jaar. We hebben 2 kinderen die in maart jarig zijn, dus de hele maand staat in het teken van taart, slingers, cadeaus en traktaties. Wanneer ik dan een inzinking heb, kijk ik de foto's van het jaar ervoor en denk ik he, dat hebben we vorig jaar toch maar weer mooi goed overleefd! En dan ben ik weer content en ga ik door. Nu zitten we dus precies tussen de twee verjaardagen in en ik kon wel weer even een oppepper gebruiken.
Toen kwam ik dus deze foto tegen:


Wat had mijn meisje hier een succes mee! En eigenlijk was dit dus heel erg simpel om te maken.

Wat ik nodig had (vergeef me dat ik de hoeveelheden niet meer weet):
IJshoorntjes
Marshmallows
Winegums, snoepjes etc voor in de hoorntjes (zie je dus niet!)
Poedersuiker
Discodip
Heel klein beetje water

En dan nu hoe het moet!
Vul de ijshoorntjes tot zo'n 1,5 a 2 cm onder de rand met snoepjes. Knip de marshmallows in kleinere stukken. Misschien door de helft, misschien nog iets kleiner. Ik weet het niet meer precies. Kijk maar gewoon even wat mooi staat! De marshmallows kun je aan elkaar plakken met wat glazuur. Dat maak je door een bus poedersuiker leeg te kiepen in een schaaltje en theelepeltje voor theelepeltje water toe te voegen, roeren, en kijken of het al glazuur lijkt. Nee? Dan nog een theelepeltje water. Maar pas op he, te veel water kost je wellicht weer een halve bus poedersuiker om te corrigeren! Dus doe dit echt met mate. Als de marshmallows er op zitten op zo'n bolletjes-manier, laat je nog wat glazuur er over heen druipen. Dan is het net alsof het smelt, en je kunt er zo discodip op krijgen! Voorzichtig druk je je ijsje in de discodip, en dan blijft het zitten.
Welnu, hoe simpel is dit dan?

Follow my blog with Bloglovin

Reacties

Populaire posts