DIY Deodorant


Poe, wat een maffe tijd.
Ineens zitten we dan bijna allemaal thuis. Te werken, of niet te werken. Met een gezin of juist helemaal alleen. Ontzettend druk of juist heel weinig te doen.
Voor mij was dit een uitgelezen moment om de draad van het bloggen weer op te pakken.
Ik ben hard aan de slag gegaan met het vinden van een recept voor deodorant die werkt.
Wel, ik ben er zo veel tegengekomen! Sommige waren super simpel, andere juist heel ingewikkeld.
Voor mij was een voorwaarde dat ik makkelijk aan de ingrediënten moet kunnen komen en dat het niet te veel tijd in beslag neemt. Ik zit dan wel thuis, maar als juf heb ik toch bergen werk te verzetten en heb ik ook een gezin met 4 kinderen. Een enorme zoektocht naar ingrediënten of uren in de keuken staan is voor mij geen optie.
Ik heb al wel eens eerder deodorant in een blikje gekocht bij de Albert Heijn. Dat was echt een succes! Ik koos voor de geur van pepermunt. Heerlijk fris! Dus dat wilde ik nu zelf maken.
Ik heb een heel makkelijk recept gevonden, getest en goedgekeurd ;)

Wat heb je nodig:
- pannetje
- glazen schaal of iets waar je au bain marie in kan verwarmen boven je pan.
- baking soda (AH)
- arrowroot powder (maizena werkt ook!) (Holland & Barret, maizena bij AH)
- shea butter (Kruidvat)
- kokos olie (AH)
- evt etherische olie, geurtje naar keuze. Ik koos voor pepermunt. (Holland & Barret)

Hoe ga je te werk:
Je gebruikt van alle ingrediënten ongeveer evenveel. Bijvoorbeeld van alles 25 gram. Van het geurtje doe je slechts enkele druppels!
Eerst verwarm je de shea butter en de kokosolie au bain marie.
Wanneer dat gesmolten is kan je je kom van de pan af halen en de arrowroot powder (of maizena) en de baking soda toevoegen. Goed roeren! Ik gebruikte ene garde om alle klontjes er uit te krijgen.
Wanneer dit een mooi egaal mengsel is, voeg je enkele druppels etherische olie toe. Even roeren.
Daarna kun je je goedje over gieten in een blikje (ik nam een blikje van de pleisters van de kinderpostzegels) of potje.
Zet het even in de koelkast. Dan wordt je deodorant iets dikker.







Je hebt nu een heerlijke zachte geurende creme die je okselfris houdt! Getest en werkt perfect bij mij!

Heb jij het geprobeerd? Welke geuren zijn een succes? Werkt deze formule ook voor jou? Ik ben reuze benieuwd!

Liefs

Reacties

Populaire posts